TIËSTO en SAB

door | 8 feb 2018 | Sponsorcommissie, Verenigingsnieuws

Deze combinatie zouden weinig mensen verwachtten behoudens een aantal jongens die nog weten dat hij enkele seizoenen bij onze club heeft gevoetbald. Het begon nadat ik met hem en zijn manager in gesprek was en SAB ter sprake kwam, waarop ik aangaf dat het leuk zou zijn als hij iets voor onze club zou willen doen, want de naam TIËSTO doet de mensen wel wat.

Zo begon hij met de schenking van  trainingspakken voor destijds de F-1, dit maakte deze jongens natuurlijk apetrots, maar we moesten wel aangeven wie TIËSTO was, want deze kinderen van onder 8 jaar kende hem  helemaal niet.

Nadat we aangegeven hadden wie hij daadwerkelijk was en de kinderen verwezen naar een paar YouTube filmpjes vonden ze hem hartstikke tof. Ook bij de tegenstanders waar we kwamen werd gelijk gekeken naar deze pakken,  je zag iedereen verbaasd kijken en er werd dan ook regelmatig de vraag gesteld : hoe komen jullie aan zo’n bekende sponsor?

Later werd mij gevraagd wat wij er van vonden als de opbrengst van zijn merchandise tijdens zijn optreden bij 538 Koningsdag aan ons geschonken werd voor een goed doel.

Wij gaven natuurlijk snel aan dat we dit graag wilde en zo ontstond bij onze club een potje voor kinderen die het moeilijker hebben, welk potje we overigens nog steeds hebben.

Later was er wederom een gesprek waarbij ik aangaf dat het team wat hij sponsorde 3 maal achter elkaar kampioen is geworden en nu uiteindelijk de JO/11-1 is.
TIËSTO gaf tijdens het gesprek aan iets voor de jongens te willen doen en zo ontstond het idee, presentatiepakken. Dit was voor het elftal van mijn zoon.

Toen ik later aangaf dat ook ons eerste elftal kampioen was geworden en die jongens veel meer besef hebben van TIËSTO, kreeg de gehele selectie dezelfde presentatiepakken.

Nu vrij recent werd ons wederom iets moois aangeboden daar hij maar liefst € 100.000,- wilde schenken aan maatschappelijke en sociale doelen in Breda waar hij iets mee heeft.

Mij werd mij de vraag gesteld of wij hierin iets konden bedenken, deze kans moesten we natuurlijk gelijk aanpakken en dit resulteerde in een gift van maar liefst € 10.000,- voor onze club met als klap op de vuurpijl een uitnodiging voor de selectie voor zijn optreden in Breda bij Breepark.

Van een van onze Hoofdsponsors,

Michael van Haperen