‘Stuurloos en gehavend SAB 3 boekt ruime overwinning’

door | 17 sep 2019 | Senioren

De aanloop naar de laatste bekerwedstrijd in de groepsfase van het seizoen 2019/2020 liep alles behalve vlot. Nadat de selectie (inclusief technische staf) op zaterdag (een kleine 24 uur voor de wedstrijd) rond leek te zijn, kwamen daar toch nog de nodige tegenslagen bij. Marc Benoist had een monumentaal fietstochtje over het hoofd gezien en vergat daarbij het Sportpark aan de Ruitersboslaan in te plannen. Pieter van Ginneke werd als scheidsrechter verkleed op pad gestuurd om SAB 2 te fluiten en zodoende Bavel 4 te kunnen scouten, Bavel 4 is een van onze tegenstanders dit seizoen. Moesten er last minute nog een aantal functies ingevuld worden. Jef Oomen vonden wij bereid om zijn vlag in te wisselen voor een fluit, terwijl Mitchel Gerrard de afgelopen weken geïnspireerd door Vincent Kompany de rol van speler/coach op zich nam.

Tijdens de warming-up werd wel duidelijk dat het vizier nog niet bij iedereen op scherp stond. Bas Gronert zag zijn schot op doel uiteenspatten op de rug van een moeder, welke achter de kinderwagen liep van haar pasgeboren kind. Doordat deze vrouw wel bij de les was, liep er verder niemand letsel op.
SAB 3 was duidelijk nog niet bijgekomen van de forse afzwaaier van Bas Gronert en Jeka speelde hier door middel van snelle uitbraken goed op in. Toch was het SAB 3 dat op voorsprong wist te komen. Na een fraaie combinatie was het Davy Van Gorkum (die zoals altijd weer een goede pot speelde) die de bal met een mooie curve in de bovenhoek wist te werken. Even later leek SAB 3 de score te verdubbelen, de keeper van Jeka was attent en met een geweldige redding hield hij Nick Pieters van scoren af. Nick speelde in het belang van het team deze wedstrijd op ‘6’en deed dit zeer verdienstelijk. Even later werd het dan toch 2-0, een schitterende steekpass van Thom Peters leek in eerste instantie te hard voor Sander Hagens, maar middels een goede versnelling was hij de verdediging en keeper te snel af, 2-0.

De tweede helft was het eenrichtingsverkeer richting het doel van Jeka. SAB 3 was geduldig in de aanval en wist continu de vrije man te vinden. Nadat Nick zijn goede wedstrijd wist te belonen met een doelpunt, was het de beurt aan Sem van Mook. Hij heeft zijn vizier gericht op de Gouden Schoen in dit bekertoernooi en wist weer twee keer het net te vinden (wel jammer dat even later Gilze er 25 wist te maken tegen Advendo, en de Gouden Schoen toch uit beeld verdwenen is). Giovanni Marinus zorgde met zijn doelpunt voor het laatste- en tevens mooiste doelpunt van middag. Hij besloot een hoekschop ineens in de lange hoek te draaien (hier wordt a.s. donderdag nog even op getraind) en hij bepaalde hiermee de eindstand op 6-0.

Met 9 uit 3 en 15 voor en 2 tegen, kunnen wij terugkijken op een geslaagde groepsfase in de beker. A.s. zondag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma. Om 12.00u wordt er afgetrapt aan Sportpark Kadijkje, tegenstander is dan Advendo 3.