SAB Driebanden Toernooi 2018

door | 16 mei 2018 | Senioren

Op donderdag 8 februari 2018 zijn we weer begonnen aan een nieuw Driebanden Toernooi. We hebben deze keer 26 deelnemers, verdeeld in 3 Poules. Als alles volgens planning verloopt spelen we een hele competitie, in elke poule kom je dus 2 maal tegen elkaar uit. Ten opzichte van vorig jaar zijn er 8 nieuwe namen toegevoegd aan de deelnemerslijst.

Tot de deelnemers behoren 8 voetballers die in de 1e/2e elftal van s.v. SAB zitten. Het aantal te behalen caramboles varieert van 5 tot 11. In het begin waren er al gelijk enkele verassingen. Joris van de Lande maakte in zijn partij tegen Fred Koevoets in de eerste 2 beurten al 6 caramboles, de 7e die hij nodig had om te winnen werd in de 12e beurt binnengehaald. Bryan Bongaards zette zijn partij tegen Marco van Helden in winst om, voor zijn benodigde 6 caramboles had hij maar 8 beurten nodig. Er werden nog meer goede wedstrijden afgewerkt, met o.a. Wil van Helden, 10 caramboles in 11 beurten en René de Lange en Fred Koevoets beide 11 caramboles in 13 beurten.

De tussenstand van de wedstrijden tot en met 26 april staat aangegeven op het volgend blad. Wat dan meteen ook opvalt is het grote verschil in het aantal gespeelde wedstrijden per biljarter, dit varieert van 2 tot 8 wedstrijden. De beste biljarter tot nu toe (diegene met het hoogste algemeen gemiddelde ) is Fred Koevoets met een gemiddelde van 0,55 gevolgd door René de Lange en Ad van Dorst met respectievelijk een gemiddelde van 0,44 en 0,42. De bedoeling is dat we voor de zomerstop allemaal klaar zijn met de 1e helft van dit toernooi, sommige biljarters zullen voor de zomerstop al begonnen zijn aan de 2e helft.

Voor de biljarters die de 2e helft van dit toernooi niet helemaal kunnen afwerken, komen al hun wedstrijden voor de 2e helft te vervallen. De beste 2 biljarters van elke poule, aangevuld door de 2e beste verliezers van de andere poules gaan door naar de kwartfinales.

De kwartfinales staan gepland voor begin december 2018, de winnaars van de kwartfinales gaan door naar de halve finales en de winnaars hiervan komen in de uiteindelijke finale.

Namens de organisatie,

Henk Oomen

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]