Op 21 en 22 september aftrapweekend van de campagne Ben Sportief en Toon Respect!

door | 6 sep 2019 | Jeugd, Verenigingsnieuws

In het weekend van 21 en 22 september gaat de campagne Ben Sportief en Toon Respect i.h.k.v. Positief Voetbalklimaat Breda van start . Tijdens dit weekend zullen wij, s.v. SAB Breda, diverse activiteiten organiseren waarbij sportiviteit en respect centraal staan.

We steken dit jaar in op de verantwoordelijkheid om een Positief Voetbalklimaat te creëren. Iedereen die betrokken is bij het voetbal in Breda, van speler tot supporter, kan persoonlijk bijdragen aan een Positief Voetbalklimaat en ervoor zorgen dat (hun) kinderen, de jeugd, maar ook volwassen plezier beleven aan het voetbalspelletje. De activiteiten zullen hier ook op inspelen. Een aantal voorbeelden van hoe dit tot uiting komt tijdens het aftrapweekend zijn:

1. Welkom heten van de tegenstanders/supporters
  2. Iedereen schudt elkaar de hand voor de wedstrijd (niet alleen spelers, maar ook trainers/begeleiders en ouders/supporters).
  3. De aanvoerders van de oudere jeugdteams overhandigen de aanvoerder van de tegenstander een “respect” aanvoerdersband.
  4. Voor de jongste jeugd wordt na elke wedstrijd een erehaag gevormd door de ouders van beide teams.
  5. Na afloop van de wedstrijd wordt gezamenlijk een drankje (jongste jeugd fris, volwassenen een frisje of biertje) gedronken met de tegenstander in de kantine.
  6. De onthulling van de figuren BEN en TOON door een afgevaardigde van de politiek gemeente Breda.

Achtergronden

In 2017 hebben wij een convenant getekend “Samen werken aan een Positief Voetbalklimaat in Breda”. Sindsdien houden wij als vereniging ons extra bezig met positiviteit, sportiviteit en respect op de voetbalvelden. We werken samen met de andere voetbalverenigingen die ook het convenant hebben ondertekend. Dankzij deze samenwerking helpen we elkaar als verenigingen met het creëren van een Positief Voetbalklimaat in Breda.

Voor de pers:  U bent van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij het aftrapweekend op s.v. S.A.B. Breda  Er vinden verschillende activiteiten plaats die in het teken staan van sportiviteit en respect.