Driebandentoernooi 2023

door | 20 mrt 2024 | Verenigingsnieuws

We zijn in februari 2023 begonnen aan het nieuwe Driebanden Toernooi, het laatste toernooi van 2022 hebben we niet helemaal afgewerkt, de animo werd steeds minder, wat resulteerde in een stopzetting.

Het toernooi van 2023 begonnen we met 11 biljarters, allemaal ingedeeld in een poule. Op het eind van de poulewedstrijden zijn John Bouwmeester en Nico Lammerse afgehaakt. Na de poulewedstrijden volgde de halve finales, Dre Ruskus tegen Ad van Dorst en Wil van Helden tegen zijn zoon Marco. Ad van Dorst en Wil van Helden werden de winnaars van de halve finales.

De finale is gespeeld op donderdag 14 maart, beide biljarters moesten 22 caramboles behalen, we zouden tot maximaal 50 beurten gaan.

Het was een spannende partij, waarbij de spelers elkaar niet veel kansen gaven, tot de 49e beurt was de stand 12 tegen 11 in het voordeel van Wil.

Maar Wil had het beste bewaard voor het einde, in zijn laatste beurt behaalde hij 5 caramboles, Ad probeerde het nog wel in de nabeurt, maar verder dan 2 caramboles kwam hij niet.

Eindstand 17 tegen 13, in het voordeel van Wil.

Alle 4 de halve finalisten kregen deze keer een geldprijs, de winnaar natuurlijk de grootste.

Na de prijsuitreiking werd het geld dat nog in kas zat van het BiljartToernooi opgemaakt aan enkele consumpties.

Over het nieuw BiljartToernooi is nog niets bekend, Henk heeft al aangegeven dat hij graag zou zien dat iemand anders dit gaat regelen, maar er zijn daarvoor tot nu toe nog geen mensen opgestaan.