Coronamaatregelen // Update 1-10-2020

door | 2 okt 2020 | Bestuursmededelingen, Coronamaatregelen

Van de voorzitter.

Beste Leden van SAB,

Ondanks dat het pas een week geleden is dat er een bericht vanuit de voorzitter aan jullie is gericht moet ik helaas wederom de laatste wijzigingen in het corona beleid van de overheid aan jullie mede delen en wat dit voor consequenties heeft voor ons clubske.

In het kort de nieuwe maatregelen die voor ons van toepassing zijn:

• Vanaf 29 september 18:00 uur is publiek niet meer toegestaan bij sportactiviteiten. Dat geldt
    zowel voor professionele sportwedstrijden als voor amateurwedstrijden.
  • Vanaf 29 september 18:00 uur gaan sportkantines tijdelijk dicht.

Wat betekent dit voor ons clubske.

• De kantine gaat dus dicht. De bestuurskamer blijft open om wedstrijdzaken af te handelen.
  • Geen publiek op het complex, helaas ook niet onze eigen supporters. Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.
  • Na de wedstrijd/training dienen spelers en begeleiding direct het complex te verlaten, dit wordt dan ook gezien als toeschouwer.
  • De kleedkamers kunnen open blijven maar ons advies is zoveel mogelijk bij trainingen in trainingspak te komen om alleen te verkleden maar thuis te douchen. Bij wedstrijden is er wel de mogelijkheid om om te kleden en te douchen maar het verzoek daar terughoudend mee te zijn. Als het niet noodzakelijk is dus niet doen en thuis douchen.
  • Elftallen ouder dan 18 die wel willen omkleden en douchen dienen dit te melden en het moet dan mogelijk zijn m.b.t. de speeltijden van de wedstrijden op die dag. Er dienen dan 3 kleedkamers per elftal gebruikt te worden en maximaal met 2 personen tegelijk in een kleedkamer te douchen. Wel tijdig melden anders niet omkleden en douchen.
  • Neem zelf drinken mee in een eigen bidon, ook voor in de rust bij wedstrijden, de kantine is dicht!

Samen houden we ons clubske gezond!

Pieter van Ginneke