Corona maatregelen bij s.v. SAB // Update 11-08-2020

door | 11 aug 2020 | Bestuursmededelingen, Coronamaatregelen, Verenigingsnieuws

Beste leden van s.v. SAB

Op de eerste plaats hopen wij dat jullie allemaal gezond zijn en deze vreemde periode tot dusver goed zijn doorgekomen. Blijf alert en pas goed op jezelf, op je medemens en gebruik je gezond verstand! Hierbij hopen we dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zich houdt aan de landelijk ingestelde regels.

Je medemens is vaak heel dichtbij en dat zijn o.a. ook de medewerkers van de kantine, leiders en bestuurders, dit zijn allemaal vrijwilligers en die willen ook niet ziek worden! Mede hierom, om uitbraak in de vereniging te voorkomen, een dringend verzoek om je aan deze regels te houden.

In augustus starten we bij s.v. SAB weer met diverse trainingen en oefenwedstrijden. Het is daarom goed om jullie op de hoogte te stellen van hetgeen er de afgelopen tijd op het
sportcomplex is gedaan om te kunnen voldoen aan de corona maatregelen en de regels die daarbij tot nader order voor iedereen gelden.

De regels kunnen nog worden aangepast als er landelijk strengere maatregelen van kracht worden. Sinds 6 aug. is er weer een meldplicht verplicht voor de kantine, bij binnenkomst kantine, naam, adres en telefoonnummer achterlaten.

• Tafels, stoelen en de toiletten zullen regelmatig schoongemaakt worden.
  • We maken geen onderscheid voor de leeftijd, de regels tellen voor iedereen.
  • De 1,5 m afstand geldt ten alle tijden, maar niet tijdens de wedstrijd.
  • Bij drinkpauzes, rustmomenten en voor en na de wedstrijden moet je dus de 1,5 m afstand
    ten alle tijden aanhouden.

De regels rondom de kantine en terras bij s.v. SAB

1. In de kantine en op het terras moet iedereen zitten.
  2. De tafels, stoelen en krukken in de kantine en op het terras moeten op hun plaats blijven staan.
  3. In de kantine en op het terras de aangeven looproutes aanhouden.
  4. Bij voorkeur te betalen met je pinpas.
  5. Verplicht handen desinfecteren bij ingang kantine.
  6. Voor de kantine en op het terras zijn er alleen zitplaatsen en vol=vol.
  7. Breng het leeggoed mee naar de bar als je weer gaat bestellen.

De regels rondom trainingen en wedstrijden

1. Volg de richtlijnen die gelden op het sportcomplex goed zodat we samen veilig kunnen blijven sporten.
  2. Tot nader bericht blijven de kleedkamers tijdens trainingsavonden en wedstrijden gesloten voor iedereen. Kom dus in trainingspak naar de wedstrijden en trainingen.
  3. Bidons voor de teams reiken wij niet uit. Ieder dient zelf een eigen bidon van thuis mee te nemen bij een training of wedstrijd. Dit geldt voor elk team (jeugd en senioren).
  4. In de kantine is sportdrank te koop.
  5. Tijdens wedstrijden en trainingen wordt de 1,5 m losgelaten, maar voor en na de wedstrijd, tijdens drinkpauzes en rustmomenten moet de 1,5 m weer gehandhaafd worden.

Tot slot

Wij zijn er ons bewust van dat dit als vervelend kan worden ervaren, maar wij doen een dringend beroep op jullie om je aan deze maatregelen te houden. Zowel voor je eigen gezondheid als die van anderen.

Op diverse plaatsen in het clubhuis staan flacons met ontsmettingsalcohol. Gebruik deze (verstandig, want dat spul is duur) bij binnenkomst en als je het clubhuis verlaat. Mocht je merken dat deze leeg is, meld dat dan s.v.p. even bij één van de barmedewerkers.

Voorlopig wordt niets meer zoals het was. Ook niet bij s.v. SAB. We zullen er vanuit het bestuur alles aan doen om de gezelligheid en samenhorigheid binnen de club te bevorderen, maar dat kunnen wij niet alleen. Ook voor ons als bestuurders is dit een vreemde tijd met veel onzekerheden en zaken waaraan ook wij nog niet gewend zijn.

U zou ons en alle vrijwilligers erg helpen door positief te blijven en zoveel mogelijk begrip te tonen voor de moeilijke beslissingen waar we voor staan.

We zetten onze schouders eronder. Want samen zijn s.v. SAB, ons clubske

Met een gezonde sportieve groet,

Bestuur s.v. SAB