Martijn Malinka nieuwe hoofdtraining SAB Breda seizoen ’20 – ’21

door | 13 mrt 2020 | Bestuursmededelingen, SAB Zondag 1, Verenigingsnieuws

SAB heeft met Martijn Malinka een nieuwe hoofdtrainer gevonden voor volgend seizoen. De 38-jarige Bredase trainer komt over van S.V. Advendo waar hij in november het stokje overnam van Frans van Duuren.

Malinka over zijn overstap naar SAB: “Ik ben erg blij dat ik bij SAB aan de slag kan. Het is een mooie gezellige en stabiele vereniging, met een goede selectie. Ik verwacht hier prettig te kunnen werken. De optie was er om bij Advendo te blijven. Maar toen SAB kwam was na een goed gesprek de keuze snel gemaakt.

Voorzitter Pieter van Ginneke over de nieuwe hoofdtrainer: ” Na bekend werd dat Meindert ons gaat verlaten hebben we snel en zorgvuldig gehandeld. Martijn is al eerder op de radar bij SAB geweest en na een goed gesprek waren wij er snel uit. Wij zijn verheugd en hebben als bestuur het volste vertrouwen in een succesvolle samenwerking.”

Malinka is als jeugdtrainer bij Advendo begonnen. Daarna ging hij aan de slag als tweede elftal trainer bij DIA waar hij drie jaar bleef. Na een periode van twee jaar als hoofdtrainer van PCP werd hij hoofdtrainer bij DIA. Ook hier verbleef hij twee jaar. Malinka genoot dit seizoen van een sabbatical, maar kon het niet laten zijn oude vereniging Advendo na het vertrekken van hun trainer te helpen. Na een half seizoen als hoofdtrainer bij Advendo komt Malinka over naar SAB.

Pieter van Ginneke

voorzitter s.v. SAB Breda